Hans van Baalen meets liberal forces in Madrid and Catalonia | ALDE Party

If this message is not displaying properly, please click here

ALDE Party press release
01/03/2016

ALDE Party President Hans van Baalen MEP visited Albert Rivera MP, Leader of Ciudadanos, in Madrid on Friday 26 February, and Carles Puigdemont, President of the Generalitat de Catalunya, in Barcelona on Monday 29 February.

ALDE Party President Hans van Baalen made the following statements on both of his visits.

"The meeting in Madrid with Ciudadanos was a positive exchange on the political and economical situation in Spain and in Europe. The ALDE Party hopes that Ciudadanos will apply for membership soon and equally hopes that Ciudadanos can contribute to make Spain a stronger, more open and more liberal country both in the political and in the economic way."

"The meeting in Barcelona both with Convergència and with Carles Puigdemont was a frank and friendly exchange on developments in Europe, in Spain and in Catalonia. The ALDE Party hopes that the new Spanish Government to be formed and the Generalitat de Catalunya will start to discuss in an open manner the outstanding issues between Madrid and Barcelona."

"Other than Liberal International in the past, both the ALDE Group in the European Parliament and the ALDE Party do not take a position on the institutional future of Spain and Catalonia and the political process, that is a matter for Madrid and Barcelona."

"As ALDE Party President, I have made no comments in the media concerning the outstanding issues between Madrid and Barcelona. I do not accept that such suggestions were made in the press."

"Both Ciudadanos and Convergència are respected members of the ALDE Group in the European Parliament and the same will be the case in the ALDE Party."

Traducción no oficial al castellano

El presidente del ALDE Party y eurodiputado Hans van Baalen visitó a Albert Rivera, líder de Ciudadanos, en Madrid el 26 de febrero, y a Carles Puigdemont, presidente de la Generalitat de Catalunya, en Barcelona el 29 de febrero.

“La reunión en Madrid con Ciudadanos fue un intercambio positivo sobre la situación política y económica en España y en Europa. El ALDE Party espera que Ciudadanos solicite su adhesión pronto y del mismo modo espera que Ciudadanos pueda contribuir a convertir España en un país más fuerte, más abierto y más liberal en el sentido político y económico.”

“La reunión en Barcelona con Convergència y con Carles Puigdemont fue un sincero intercambio sobre los acontecimientos en Europa, en España y en Cataluña. El ALDE Party espera que el nuevo Gobierno español que se forme y la Generalitat de Catalunya puedan empezar a debatir de forma abierta las cuestiones pendientes entre Madrid y Barcelona.”

“Aparte de Liberal International en el pasado, ni el ALDE Group en el Parlamento Europeo ni el ALDE Party no toman partido ni posición en el futuro institucional de España y Cataluña y el proceso políticoése es un asunto para Madrid y Barcelona.”

“Como presidente del ALDE Party, no he hecho comentarios en los medios de comunicación sobre los asuntos pendientes entre Madrid y Barcelona. No puedo aceptar que dichas sugerencias se hicieran en la prensa.”

“Ambos Ciudadanos y Convergència son miembros respetados en el ALDE Group en el Parlamento Europeo y será el mismo caso en el ALDE Party.”

Left: Visit of Hans van Baalen to Ciudadanos leader Albert Rivera, 26 February, Madrid / Izquierda: Visita de Hans van Baalen al líder de Ciudadanos Albert Rivera, 26 de febrero, Madrid

Right: Visit of Hans van Baalen to Carles Puigdemont, President of the Catalan government, 29 February, Barcelona / Derecha: Visita de Hans van Baalen a Carles Puigdemont, presidente del Gobierno catalán, 29 de febrero, Barcelona

ALDE Party press release FlickrTwitter Facebook Twitter ALDE Party Website