Liberales Forum & NEOS: es wächst zusammen was zusammen gehört | ALDE Party

If this message is not displaying properly, please click here

ALDE Party press release
25/01/2014

„Ich begrüße die Entscheidung des gemeinsamen Parteikongresses des Liberalen Forums und NEOS in Österreich, die beiden Parteien zu fusionieren,“ sagte ALDE Parteipräsident Sir Graham Watson kurz nach Bekanntgabe des Abstimmungsergebnisses. „Gemeinsam werden sie noch stärker als zuvor hervorragende Arbeit leisten und die liberale Stimme weiter stärken. Vor 21 Jahren hat Heide Schmidt die Fundamente für die liberale Reise gelegt und heute sind die österreichischen Liberalen präsenter denn je.

Europas Liberale freuen sich auf eine intensive Zusammenarbeit mit NEOS für die europäische Wahlkampagne. Am 2. Mai organisiert die ALDE Partei in Wien gemeinsam mit NEOS den ALDE-Parteirat und die zentrale Wahlkampfveranstaltung der europäischen Liberalen.

Liberales Forum and NEOS merge - ‘today there is a strong liberal voice in Austria for an open society and a liberal Europe’

Commenting in reaction to the vote this afternoon by members of the Liberales Forum and NEOS in Austria to formally merge the two parties, ALDE Party President Sir Graham Watson said: "I welcome the decision by the joint party convention to consolidate the liberal forces in Austria and to continue their excellent work to date and to strengthen the presence of Liberals in Austria. Heide Schmidt laid the foundations for the liberal journey 21 years ago and today there is a strong liberal voice in Austria for an open society and a liberal Europe.”

European Liberals look forward to working closely with NEOS during the European election campaign.

Note to editors:
The ALDE Party will hold its Spring Council and European Campaign kick-off rally on 2 May in Vienna at the invitation of NEOS.

ALDE Party press release FlickrTwitter Facebook Twitter ALDE Party Website